Krawiec
Stefan Polanica, Słowo powszechne, 15.03.1979
"Bohaterem sztuki jes Krawiec, który najpierw ubiera Ekscelencję i jego dwór, a po obaleniu go - wodza zwycięskiej rewolucji Barbarzyńców, Onucego. Im obu jest niezbędny a wierzymy, że po kolejnym przewrocie stanie się niezbędny następcy Onucego. Są w sztuce jeszcze dwie postaci, ważne dla idei utworu: tajemnicza kobieta Nana, która pod czarnym woalem kryje zupełnie nie fascynującą postać, oraz jej syn Karlos, który nie nosi żadnej maski, łącząc ideowy fanatyzm z konformistyczną nadgorliwością. Sztuka nie ma tej ostrej przejrzystości i wręcz matematycznej precyzji w logice rozwoju akcji zewnętrznej i wewnętrznej, co "Tango" czy "Emigranci" (zwłaszcza akt III), są też miejsca, które mogą uchodzić za puste czy "dłużyzny". Sztuka otrzymała optymalny kształt sceniczny, grają bowiem tytułowe role "mrożkowi" aktorzy, pamiętni z wielu poprzednich realizacji prapremierowych Mrożka: Wiesław Michnikowski w wiodącej roli Krawca oraz Mieczysław Czechowicz (Onucy) i Krzysztof Kowalewski (Ekscelencja), jak również Zofia Saretok (Nana), Jan Englert (Karlos) i inni.